Sosyal Medya İtibarınızı Yönetmenin 6 Süper Basit Yolu

Eminim ki hepimiz sosyal medyada inanılmaz bir varlığı olan bazı insanlara ve markalara rastladık. Profilleri fazlasıyla dikkatimizi ve ilgimizi çekiyor. Dahası güvenilir insanlar ya da markalar olarak da anılıyorlar. Bir marka ya da sadece bireysel bir kullanıcı olsak da hepimiz etkileyici ve olumlu bir sosyal medya itibarımız olmasını isteriz. Tabii ki böylesine bir bilinirliği söylemek yapmaktan kolaydır. Roket Bilimi olmasa da itibarınızı geliştirmeniz için çok çalışmanız gerekir. 🙂 BrightLocal’a göre, tüketicilerin %88’i, diğer müşterilerden gelen çevrimiçi incelemelere, arkadaşlarının önerileri kadar güvenir. Yorumlar, sosyal medya itibarınızın yalnızca bir yüzü.

Haydi şimdi bu zorlu sularda nasıl gezineceğinize ve sosyal medya itibarınızı nasıl daha iyi yönetebileceğinize bir göz atalım:

1.Kendiniz İçin Doğru Aracı Belirleyin

Sosyal medya dünyasında atmanız gereken ilk adım işletmenize ve markanıza uygun bir platform seçmektir. Bu konuyla ilgili çok sayıda seçenek mevcut ancak biz bazı platformları sizinle paylaşacağız:

Facebook

Facebook elbette arkadaşlarınız, meslektaşlarınız ve benzer düşüncelere sahip kişilerle gruplar halinde bağlantı kurmanızı ve içeriklerinizi paylaşmanızı sağlayan harika bir yer. Ayrıca, markanızın sunduğu ürünlerin reklamını yapmak,satmak ve itibarınızı arttırmak için de harika bir platform.

Instagram

Kullanıcıların %80’i en az bir markayı Instagram’da takip ediyor, %60’ı ise bir ürünü keşfediyor. Hikayeler ve IGTV ile birlikte popülerlik de artıyor. Ek olarak, e-ticaret alanında reklamlarınızı yapabileceğiniz harika bir platform.

Twitter

Twitter önde gelen bir mikro blog sitesidir. Sosyal medya itibarınızı önemsiyorsanız, Twitter’ı kesinlikle görmezden gelmemelisiniz. İş açısından, müşterilerinizle etkileşime girmek, şikayet ve sorularına doğrudan yanıt vermek için kullanabilirsiniz.

Youtube

Youtube, kullanıcıların video içeriklerini izleyicileriyle paylaşmalarını sağlayan bir ağdır.

LinkedIn

LinkedIn, Profesyonel ağ iletişimi için en iyi sosyal medya platformudur. Profesyonel bir şekilde kendiniz için genişletilmiş bir özgeçmiş oluşturabilir, yeteneğinizi ve başarılarınızı sergileyebilirsiniz.Ve diğer profesyoneller ve şirketler ile bağlantı kurabilir, içerik yayınlayabilir ve sektörünüzle bağlantıda kalabilirsiniz.Özellikle B2B şirketler için, sosyal medya itibarı için önemli bir platform.

2.Güncel Olun

İşletmeniz ile alakalı olan müşterileriniz veya takipçileriniz için bilgilendirici içerikler paylaşın. Sektörünüzde ve ürünlerinizde sürekli bir haber değeri taşıyan olay ve güncelleme akışı sağlarsanız, takipçileriniz geri dönecek ve işinizin itibarını sürekli olarak artıracaksınız.

3.Network Oluşturun

Sektörünüze benzer ilgi alanlarına sahip gruplara katılarak müşteri, arkadaş ve ziyaretçi ağınızı geliştirmeye çalışın ve sektörünüzdeki profesyonellerle bağlantı kurun. Sosyal medya, popülaritenizi artırmanın, takipçi ve müşterilerinizle profesyonel ilişkiler kurmanın ideal bir yoludur.

4.Olumlu Bir Marka İmajı Oluşturun

Şirket siteleri web trafiği ve satışlar için optimize edilmiştir, ancak sosyal ağlar ilişkiler kurmak ve olumlu bir marka imajı oluşturmak içindir. İçeriklerinizi düzenli olarak sürekli paylaşmak olsun diye paylaşmak ne yazık ki hiçbir işe yaramaz. Kendinizi her gün içerik paylaşmak için baskı altında hissetmeyin.Bu noktada önemli olan içeriklerinizin tutarlı,alakalı ve kaliteli olmasıdır. Sektörün düşünce liderliğini ve sosyal medya itibarını korumak için benzersiz içeriklerin haftalık gönderileri yeterlidir. Sosyal medyada ilgi çekici içerikler kullanmak markanızın arama motorlarında görünmesi için de oldukça etkili bir yöntemdir. Bu da satışlarınızı doğrudan etkileyecektir.

5.Markanızın Hikayesini Paylaşın

İnsanlar hikayelere değer verirler. Duygusal, yüreklerini sarsan ve birbirleriyle ilişki kurabilecekleri konulara önem verirler. Sosyal medyada hikayenizi takipçileriniz ile paylaşmak itibarınızı artırmak için en etkili stratejilerden biridir.

Özellikle kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarınız hakkında hikayelerinizi paylaşabilirsiniz:

Gazileri işe alma

Gönüllülük

Hayırsever bağışlar

Güç tesislerinde yenilenebilir enerji kullanımı

Sürdürülebilir kaynaklı ürünler satmak

Ayrıca markanızı insanlaştırmayı da denemelisiniz.

6.Sosyal Yorumları Teşvik Edin

Müşteri tabanınızı daha fazla sosyal medya incelemesi oluşturmaya ve paylaşmaya teşvik etmek, sosyal medya itibarınızı yönetmenin iyi bir yoludur.Tıklanabilir resimler kullanın ve müşterilerden sizi incelemelerini istemek için eylem çağrıları yapın. Yerel işletmeler söz konusu olduğunda, eğer çevrimiçi olarak olumlu eleştiriler varsa insanların % 73’ü onlara daha fazla güvenmektedir.Olumsuz marka hissiyatını düşürmeye yardımcı olacaktır. Olumlu katılım, müşterilerin güvenilirliğini artırmaya yardımcı olacaktır. Bu da sosyal medya ününüzü geliştirmenize yardımcı olabilir.

Ve asla Vazgeçmeyin 🙂