Satış Yapmak için En İyi 3 Sosyal Medya Sitesi ve Kullanımı

E-ticaret artık perakende sektörünü devralıyor. Oberlo’ya göre, 2021’de e-ticaretin dünya çapındaki tüm satışların %17’sinden fazlasını oluşturması bekleniyor. Bu büyüme çevrimiçi satıcılar için büyük bir fırsattır. ABD e-ticaret pazarının yaklaşık yarısına sahip olan Amazon gibi çevrimiçi satış yapan devlerle rekabet etmek zorundasınız.

Peki, daha küçük bir çevrimiçi satıcı ne yapmalı?

Artık yaratıcı olmanın zamanı geldi. 2018’de 2,62 milyar tekil insan en az bir sosyal medya platformu kullandı. Bu verilere dayanarak satış yapmaya size uygun olan sosyal medya platformunu seçerek başlayabilirsiniz.

Instagram’da Çevrimiçi Satış Yapın

Aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı olan Instagram, çevrimiçi satıcılar için bir güç merkezidir. Odaklanılacak tek bir sosyal medya platformu seçecekseniz, Instagram’a odaklanın. İnanılmaz derecede aktif kullanıcı sayısına ek olarak, kullanıcıların %80’inden fazlası bir markayı takip ediyor ve bu markalarla Facebook’ta olduğundan 10 kat daha sık etkileşimde bulunuyor. Instagram’da satış yapmak için, hikayeler, şimdi satın al butonları kullanabilir, podcast ya da yeni başladığınız bir blog tanıtımı yapabilirsiniz.

Şimdi bu yöntemlerin nasıl çalıştığına bir göz atalım.

Instagram Hikayeleri(Instagram Stories)

Instagram Hikayeleri, kullanıcıların Instagram özet akışının en üstünde görünen zamana duyarlı yayınlardır. Snapchat’a benzer şekilde, bu yayınlar 24 saat sonra sona eriyor. En üst konumda olması hikayeleri çok popüler kılıyor. Her gün yaklaşık 500 milyon kullanıcı Instagram hikayelerini izliyor. Markalar, hikayelere fotoğraf, video yükleyebilir, çıkartmalar ekleyebilir, ifadeler ve hatta müzik ekleyebilir. Bu ilaveler eğlenceli, daha ilgi çekici yazılar yaratır. Ancak burada bir sınır var, çoğu kullanıcı hikayelerine bağlantı veremez. Bağlantıları göndermek için en az 10.000 takipçi veya doğrulanmış bir Instagram hesabınız olması gerekir. Bunu yaptığınızda, doğrudan ürünlere veya başka herhangi bir şeye bağlamak için “yukarı kaydırma” özelliğini kullanabilirsiniz. Henüz bu işlevselliğe sahip değilseniz, endişelenmeyin, Instagram profilinize(BIO) bağlantılar ekleyebilirsiniz. Özellikle hikayelerin çok daha samimi ve geçici olduğunu unutmayın. Aşırı “satıcı” olmaya çalışmayın. Görsellerinizde yumuşak tonlar ve yazı tipleri kullanın.

Şimdi Satın Al Düğmesi(Buy Now Button on Instagram)

Şimdi Satın Al düğmesi, Instagram üzerinden çevrimiçi satış yapmak için bir nimettir. Müşterilerin Instagram’da beğendikleri bir ürünü görmelerini ve satın almak için tıklamalarını kolaylaştırır. Kullanıcı açısından basit ve kullanışlı olduğundan tercih edilir.

Facebook’ta Çevrimiçi Satış Yapın

Facebook, birçok işletmenin katıldığı ilk platformdu. Facebook’ta mağaza açmak için öncelikle facebook üzerinde bir sayfanızın olması gerekir.

Facebook Mağazaları(Facebook Shops)

Bu, Facebook üzerinden satış yapmanın doğrudan yoludur. İşletmeniz için Facebook’ta küçük bir dükkan edinin.

Facebook Reklamları(Facebook Ads)

Facebook’ta çevrimiçi satışlar oluşturmanın bir başka basit yolu, her zaman güvenilir bir şekilde yayınlanan gönderilerdir. Bir yayın oluşturun, bir bağlantı ekleyin, sonra Facebook’un bu yayını büyük bir kitleye göstermesi için ödeme yapın. Dönüşüm oranınızı artırmak için dikkatli hedeflemeler yaparak reklamlarınızı oluşturun. Yaş ve sayfa beğenilerini temel alarak, müşteri listenizi ve site ziyaretlerinizi baz alarak özel bir kitle oluşturun, ardından Facebook’un Reklam Yöneticisi aracılığıyla ‘benzeyen’ kitleleri hedefleyin.

Facebook Messenger

Facebook Messenger’ın müşteri hizmetleri sohbetlerinde çok popüler olduğunu biliyor muydunuz? Aslında, sadece müşteri hizmetleri için kullanılmıyor aynı zamanda rehberlik etmek için de kullanılıyor. Hedef kitlenizin zaten Facebook’ta olma olasılığı oldukça yüksek, bu yüzden e-postalarına spam göndermek yerine onlara organik olarak ulaşmanın daha iyi bir yol olduğunu unutmayın. Sohbet botları 2019’da giderek daha popüler hale geliyor ve bu talebi karşılamak için AI chatbots kullanılıyor.

Facebook’ta Yeniden Hedeflenen Reklamlar(Facebook Remarketing)

Facebook üzerinden satış yapmanın en etkili yolu yeniden hedeflemedir. Yeniden hedefleme, bir şekilde işletmenizle ilgilendiğini ifade eden kişilerin reklamlarını gösterir. Yeniden hedeflemede istediğinizi ayarlayabilirsiniz; belki de Facebook sayfanızı beğendiler, web sitenizdeki belirli bir sayfayı ziyaret ettiler ya da çevrimiçi mağazanızdaki bir sepeti terk ettiler. Zaten markanıza olan ilgilerini çoktan ifade ettikleri için, bunu satışa dönüştürmeniz daha muhtemeldir. Yeniden hedefleme ile dönüşüm oranları çok daha yüksektir ve çok daha düşük maliyetlidir. Aslında, yeniden hedefleme tıklamaları 2 ila 100 kat daha düşük maliyetli olabilir. Ayrıca, dönüşüm oranları zaman içinde artma eğilimindedir, bir kullanıcı reklamınızı ne kadar çok görürse, dönüşüm oranı o kadar yüksek olur.

Pinterest Kullanarak E-Ticaret Satışları Yaratın

Ah, Pinterest, yemek tarifleri ülkesi, örgü desenleri ve saç stilleri. Çevrimiçi olarak ürün satmayı düşündüğünüz ilk yer değil, değil mi? Aslında, platform aylık 250 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Pinterest pazarlaması her tür iş için uygun olmasa da, çevrimiçi satışlar oluşturmak istediğiniz düşünmeye değer bir platformdur. İşte Pinterest’i markanız için çalışmaya koymanın birkaç yolu.

Pin’ler Oluşturmak

Yaşları, ilgi alanlarını ve daha kesin bir kitleye ulaşmanızı sağlayan faktörleri temel alan kitleleri hedefleyebilirsiniz.Veya, gerçek ürünleri, bir tarif veya bir model gibi içeriği tanıtmak yerine, bir kupon veya teklif sayfaları gibi ilgi çekici içeriği tanıtmayı düşünün.

Yarışmaların Tanıtımı

Pinterest, marka bilinirliğini artıran ve potansiyel müşterilerin toplanmasına yardımcı olabilecek (reklamların yeniden hedeflenmesinde de kullanılabilecek) yarışmaları tanıtmak için kullanılabilir.

E-ticaret sektörü her geçen gün büyümeye devam ediyor, ancak Amazon gibi büyük çevrimiçi perakendeciler, milyon dolarlık reklam bütçesi olmayan siteler için zorlu rakipler. Rekabet etmenin püf noktası, sosyal medyayı stratejik bir şekilde kullanmaktır. Daha akıllıca çalışın, söyledikleri gibi zor değil.

E-ticaret işletmelerinin geleceği parlak; rekabet etmeye hazır mısın?