Marka Sadakati Yaratmanın En İyi 6 Yolu

Hepimiz biliyoruz ki artık modern tüketiciler gerçek satın alımlarını yapmadan önce satın alacakları ürünleri birçok farklı yerden araştırıyor.

Sadık müşteriler karlı müşterilerdir. Şirketler, müşterileri arasında sadakat oluşturmak için yatırım yapmak zorundadır. Bilinçaltında, tüketiciler marka adını veya reklamını hatırlamasalar bile bir markayla ilişkili hissi hatırlarlar. Dolayısıyla markalaşma ve pazarlama, sadık bir müşteri tabanı oluşturmaya yardımcı olabilir. Ancak doğru yapılması gerekiyor.

Gündelik müşterilerinizin marka adınızı, logonuzu ve ne hakkında olduğunuzu hatırlaması, daha fazlası için geri gelmeye devam etmesi ve markanızın güçlü bir hayranı olmalarını sağlamak için bu 7 ipucunu sizlerle paylaşıyoruz.

Müşterilerinizle etkileşim kurun

Kullanıcılarınızla bağlantı kurmak, bir aidiyet ve topluluk duygusu yaratmanıza yardımcı olur. Kullanıcılarınızın hevesli ve ilgi çekici olmalarını sağlamak için markanızın yeni ve heyecan verici gelişmelerini veya alanınızdaki haberleri ve görüşleri paylaşın.Müşterilerinizi yeni trendler, özel fırsatlar, indirimler ve şirketiniz için atılacak adımlar hakkında bilgilendirmek için sosyal medyayı kullanabilirsiniz. Kullanıcılarınızı markanızın hayranları olmaya ve şirketinize dahil olmalarını sağlamaya teşvik ediyorsanız, pozitif ilişkilerde bulunma olasılıkları daha yüksektir. Nihayetinde marka sadakati, tüketicilerin daha önceden satın alıp denedikleri bir markayı satın almayı sürdürme eğilimi ya da tüketicinin belirli bir süre içerisinde bir ürün sınıfı içinde yer alan bir ya da daha çok markaya karşı takındığı olumlu tutum ve davranışsal tepkidir (Yılmaz, 2005, s. 260).

Pareto prensibini duymuşsunuzdur, sonuçların % 80’i çabaların %20’sinden geliyor. Bu yüzden, sadece birkaç tane daha ‘süper-müşteri’ kazanmanız, işinizi büyütmek için yapabileceğiniz en akıllı ve en az maliyetli şey olabilir. Bu, müşterilerinizi nerede kaybettiğinizi bulmakla başlar.

Çoğu durumda, müşteri hizmetleri yetersizdir. Müşteri hizmetlerinin, özellikle sosyal kanallarda kusursuz olmasını sağlamalısınız. Kartlarınızı doğru oynarsanız, markanız için bu kolay bir kazanç olabilir. Memnun müşterilerinizi mutlu etmenin bir başka yolu da, ne olduklarını bile anlamadan ihtiyaçlarını tanımaktır. Müşterilerinizin ne isteyebileceğini tahmin etmek için müşteri davranışı verilerinizi kullanın, ardından bunları onlara sunun.

Ve son olarak eski ama hala etkisini yitirmeyen bir ipucu: “Basit bir Teşekkür notu, Doğum Günün Kutlu Olsun veya Mutlu Tatiller diliyorum” gibi notlar da müşterilerinizin gönlünü fethetmenizi sağlayabilir.

2.Markanızın Tutarlı Olduğundan Emin Olun

Tutarlılık, marka sadakatinizi inşa edebilmek için hayati bir faktördür. Müşterileriniz markanız ile her etkileşimlerinde aynı şeyleri hissetmek, yalnızca uygun olduğunuzda değil her zaman sözlerinizi tutacağınızdan emin olmak ister. Aslında kuruluşunuz genelinde sürekli olarak iyi ürünler ve hizmetler sunarsanız ne dediğinizi ya da ne demek istediğinizi karşı tarafa anlatmanız mümkün olabilir. Söz verdiğinizin daha fazlasını sunacak olursanız sadece büyümeniz değil, aynı zamanda olağanüstü bir potansiyel yakalamanız da kaçınılmaz olur. Bu nedenle tutarlı olmanız çok önemli bir faktör.

3.Göz Alıcı Bir Logo Tasarımına Yatırım Yapın

Renkler, markanızın kişiliğini temsil eder ve markanızın uyandırmaya çalıştığı duygu, ruh hali veya rol için görsel bir ifadedir aslında. Bunu aklınızda tutarak, renk paletinizi iyi seçtiğinizden emin olun.

Örneğin Youtube’ın logosunda kullanılan kırmızı renk, izleyicilerin marka konusunda kendilerini aktif, duygusal ve tutkulu hissetmelerini sağlar…

Samsung ve Ford’un logolarında kullanılan mavi renk, güveni, rahatlığı ve güveni ifade etmek içindir.

Bir markanın logosunun tasarımı, kullanıcıları ile bağlantı kurmak isteyen markalar için çok önemli hale geldi. Pepsi gibi üst düzey şirketlerin yeni logosuna 1 milyon dolar harcadığını, BBC ise yeni logosuna 1,8 milyon dolar verdiğini biliyor muydunuz?

4.Müşteriye Değer Sunun

Müşterilerinize sunduğunuz hizmet, geri gelip gelmeyeceklerini belirleyecektir. Müşterilerinize, ürünlerinizi ilk defa tükettiklerindeki beklentilerini aşarak ‘WOW’ deneyimi yaşatmak akıllıca olur. Müşterilerinizi neyin tatmin ettiğini ve bu hedeflere ulaşmak için standartlar koyduğunu anlamanız gerekir. Tüm müşterileri memnun etmek zor olabilir ancak marka sadakati geliştirmek istiyorsanız mutlu müşterilerden oluşan bir havuz geliştirmek için çaba gösterin.

5.360 Derece Müşteri Hizmetlerine Odaklanın

Müşteri hizmetleri, müşterilerin ürünlerinize ilgi gösterdiği andan başlayıp tüketim sonrası deneyime kadar giden bir süreçtir. Örneğin, bir tuğla ve harç dükkanınız varsa, müşterinizi karşılama şekliniz marka sadakat seviyenizi belirleyebilir. Piyasadaki en iyi ürünlere sahip olabilirsiniz ancak personelinizin müşterilerle konuşma şekli onları rekabete çevirebilir. Bu sebeple, koşullardan bağımsız olarak müşterilere iyi davranacak bir ekibe ihtiyacınız var.

 6.Geri Bildim Alın

Hatalarınızı ve zayıf noktalarınızı düzeltmek için müşterilerinizden geri bildirim alın. Müşterilerden geri bildirim almak, ürünleriniz için sahip oldukları duyguları tam olarak anlamanıza yardımcı olacaktır. Uygun bir şekilde aldığınız geri bildirimlere göre hareket etmek, müşterileri uzun vadede tutmanıza izin verecektir.

Sonuç olarak, kullanıcılarınıza kişisel bir şekilde yatırım yaptığınızdan emin olun, verdiğiniz sözleri yerine getirerek güvenlerini kazanın ve sadık müşterilerinizin tabanının büyümesini izleyin.