fbpx

Kullanıcı Dostu E-ticaret Sitesi Oluştururken Dikkat Etmeniz Gereken 5 Önemli Kural

İçinde bulunduğumuz pandemi süreci ile birlikte online ticaretin önemini bir kere daha anlamış bulunuyoruz.

Türkiye’de yapılan istatistikler ve 2019 yılında ulaşılan 136 milyar TL ’lik e-ticaret hacmi gösteriyor ki, yaptığımız online alışveriş hızla büyümeye devam edecek. Geçen yılın verilerine göre alışveriş hacmi, şimdiden beklentinin %64 üzerinde gerçekleşti bile.

Durum bu iken, toptan & perakende satış yapan işletmelerin e-ticarette olmaları yadsınamaz bir gerçek halini aldı.

Peki kullanıcı dostu e-ticaret dükkanınızı kurarken, dikkat etmeniz gereken 5 önemli kural ne ?

İşte sizin için derledik:


1 – Sade ve Anlaşılır Olması
E-ticaret sitesinin en önemli kurallarından biri sitenin sadeliği ve anlaşılır olmasıdır. Müşterilere aynı anda birden çok farklı hizmet vermek müşteriyi sitenizden uzaklaştırabilir. Mümkün olduğunca renkli, dikkat dağıtıcı tasarımlardan kaçınıp, sadeliğini ve basitliğini koruyan bir site olması müşteriye rahat bir e-ticaret deneyimi yaşatır. Site oluşturulurken daima son kullanıcı düşünülerek tasarlanmalıdır.

2 – Ana Sayfa Tasarımınının Dikkat Çekici Olması
Ana sayfa web sitenizin vitrinidir. Müşteri ile ilk karşılaşılan ana sayfada kampanya, fırsatlar gibi dikkat çekici tasarımlarla hazırlanmalıdır. Böylece müşteriye merak uyandıracak ve sayfada kalmaya devam edecektir.

3 – Arayüz Kolaylığı
Müşteri istediği ürüne ulaşmak için 6-7 saniyeden fazla harcamamalıdır. Bu nedenle arayüz kullanıcı dostu ve kolay ulaşılabilir seçeneklerle hazırlanmalıdır. Seçenekler hazırlanırken arama seçeneği sunmakta potansiyel kullanıcıyı müşteriye çevirecektir.

4 – Ürünün Açıklamasını Detaylı Olması
E-ticaret sitesi oluştururken asıl amaç ürünün satılmasını sağlamak olduğu için siteye ürün yerleştirirken ürünü detaylı ve anlaşılır eklemek gerekir. Ürünün birden fazla görselini detaylı bilgileri ve teknik özelliklerini sunmak müşterinin ilgisini çekecek ve satışa yönlendirecektir.

5 – Ödeme Seçeneklerinin Sade ve Net Olması
Bazen müşteri bütün işlemleri tamamlayıp ödeme sayfasına gelse bile işlemden vazgeçer. Bunun sebebi ödeme sistemlerinin yetersizliği olduğu gibi ödeme sayfasınının karmaşıklığı ve anlaşılır olmayışı da bir sebeptir. Bunu en düşük seviyede tutmak için sipariş verme aşamasında olduğu gibi ödeme aşamasında da müşteriyi işlemi tamamlamaya odaklamak gerekir. Sade, gereksiz bilgiler ve reklamlardan ya da dikkat dağıtıcı diğer unsurlardan kaçmak potansiyel müşteriyi gerçek müşteriye dönüştürecektir.

Unutmayın e-ticaretiniz varsa 7/24 açık mağazanız var demektir!