fbpx

Etkileyici Sosyal Medya Raporu Nasıl Hazırlanır

Dijital pazarlamanın en önemli adımlarından biri de yapılan planlamaların dönüşüm oranlarını incelemek ve bu planlamalar içinde en doğru yöntemi aramaktır. Kısaca “optimizasyon” yapmaktadır.

Tüm reklam modellerinde olduğu gibi, sosyal medya pazarlamasında da, o ay boyunca yapılan tüm çalışmaların genel bir raporlamasını yapmak; o ayın en iyi etkileşim alan içeriklerini ve tasarımlarını değerlendirmek, mevcut koşulların optimizasyonunu yapmak önemlidir.

Bu amaca yönelik hazırlayacağımız sosyal medya raporları ile bu dönüşümü görebilir, iş ortaklarımıza geçmiş dönem paylaşımlarımızı sunarken bir sonraki ay için öneri ve hedeflerde bulunabiliriz.

Peki Etkileyici Bir Sosyal Medya Raporunu Nasıl Hazırlayabiliriz ?

Öncelikle hazırlayacağımız raporda göstermek istediğimiz parametrelerin ne olduğunu belirlemeliyiz. Burada tek bir yöntem elbette yok, birkaç farklı yöntemle raporunuzu hazırlayabilirsiniz. Ama vermek istediğimiz mesajı, en anlaşılır şekilde anlatırken; karşılaştırmalı analizlere mutlaka yer vermeliyiz.

Genel Bakış Sayfası

Raporumuzun giriş kısmına, geçtiğimiz ayın genel bakışını anlatan bir sayfa yerleştirebiliriz.

Son 30 günde alınan etkileşim, erişim, gösterim, beğeni vs. gibi bütün bilgiler bu sayfada kısaca özetlenebilir. Bu sayfa hem müşteri için hem de sizin için raporun özetini görebildiğiniz bir sayfa olacaktır.

Mecraları Tek Tek Ayırmak

Raporu hazırlarken bütün mecraları birbirinden ayırıp ayrı raporlamak daha doğru olacaktır. Örneğin, Instagram, Facebook, Linkedin gibi mecralarımız için ayrı ayrı oluşturacağımız sayfalar, hem raporumuzu daha profesyonel gösterir, hem de aynı paylaşımın farklı mecralarda nasıl sonuçlar oluşturduğunu görmemizi sağlar.

Açıklayıcı ve Net Olmak

Aylık verileri aldığınız bir tool kullanıyorsanız bile, ekran görüntülerini raporunuza koyarken özellikle rakamsal verlieri vurgulayarak yazmak ve hangi verinin ne tür özelliklere sahip olduğunu açıklayıcı ve net bir şekilde belirtmek, karşınızdaki kişinin sosyal medya hakkında bilgisi olmasa bile raporunuzu daha iyi yardımcı olacaktır.

Geçmiş Dönemle Karşılaştırmak

Müşterileriniz, sizinle çalışmaya başladıkları süre boyunca başlangıç kısmından mevcut gelinen noktaya kadar olan büyüme rakamlarını mutlaka görmek isteyecektir. Bu sebeple, rapora kesinlikle ay ay büyüme rakamları ekleyebiliriz. Takip sayılarını karşılaştıran ve etkileşim oranlarını da karşılaştıran geçmiş döneme ait olan verileri şimdiki zaman ile karşılaştırarak rapor oluşturmanız ortaya koyduğunuz başarıyı da gösterecektir.

Etkileşimi Yüksek Paylaşımlarınızı Öne Çıkartmak

Ay içerisindeki bazı paylaşımlarınızın etkileşimi yüksek olabilirken, bazılarının ise performansı düşük olabilir. Performansı yüksek olan paylaşımları sunuma ekleyebilir ve hangi paylaşımların hangi platformlarda performanslarını artırdıklarını karşı tarafa gösterebilirsiniz. Bunu yaparken şeffaf bir iletişimle, etkileşimi düşük olan paylaşımlara da yer verebilir, bir sonraki ay için öneri ve hedeflerde bulunabilirsiniz.

Gelecek Ayın Stratejisinden Bahsetmek

Verileri sunumunuza ekledikten sonra son sayfada bir sonraki ayın strateji planlarına da yer verebilirsiniz. Değerlendirdiğiniz ne kadar veri var ise bir sonraki ayın stratejisinin belirlenebilmesi de o kadar kolay olacaktır. Bu sebeple, yeni ay için strateji planlaması yaparken bir önceki rapor mutlaka gözden geçirilmelidir.