E-Ticaret Web Siteleri için Sosyal Medya Kullanımının Önemi

Hepimiz biliyoruz ki sosyal medyayı eskiden arkadaşlarımızla iletişim kurmak için kullanıyorduk. Sosyal medya, arkadaşlarımızla bizi çevrimiçi olarak birleştirmekten ibaretti. Son yıllarda sosyal medya, herkesin yaşamının ve buna bağlı olarak pazarlama stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Bugün tüketiciler çevrimiçi ve çok sosyal. Tüketicilerin % 90’ı satın alma kararıyla ilgili yardım almak için sosyal medyaya yöneliyor. 10 kişiden 8’i sosyal medyada gördükleri için bir şeyler satın alıyorlar. Ancak sosyal medyanın bu popülaritesine rağmen bazı e-ticaret şirketleri hala sosyal medyanın potansiyelinden faydalanmıyor. Bu tür işletmelerden biriyseniz, müşteriler için daha iyi bir marka deneyimi oluşturmak, sitenize trafik çekmek ve satış fırsatları oluşturmak için mükemmel bir fırsatı kaçırıyorsunuz.

Ancak, endişelenmenize gerek yok. Bunun için çok geç değil!

E-ticaret işinizi büyütmek için sosyal medyayı kullanmaya başlamanız için hala zamanınız var. Bu içerikte, sosyal medyanın başarınız için neden bu kadar kritik olduğunu anlamanıza yardımcı olacağız. Ayrıca e-ticaret işiniz için sosyal medyanın nasıl kullanılacağına dair bazı kanıtlanmış sosyal medya ipuçlarında size yol göstereceğiz.

Hadi Başlayalım!

Neden E-ticaret için Sosyal Medya Kullanmalısınız?

E-Ticaret mağazanızı bugün başarılı bir şekilde pazarlamak için sosyal medyada bulunmanız gerekir. Sosyal medya pazarlamasının işletmenize çok büyük yararları var.

İşte e-ticaret için sosyal medyayı kullanmanızın birkaç nedeni.

Müşterilerden bir öneri almak için: Bir müşterinin, markanızdan ve yaptığınız işten memnun olması durumunda bu memnuniyeti sosyal medyada paylaşması ve tavsiye etmesi işletmenize yarar sağlar. Pazarlama duayeni Philip Kotler’in de dediği gibi “En iyi reklam, memnun müşteriler tarafından yapılır.”

Sosyal medya, ağızdan ağıza pazarlamada önemli bir rol oynamaktadır.

Unutmayın, ağızdan ağıza pazarlama en güvenilir reklam şeklidir. Tüketicilerin yüzde 92’si, emsallerinin ürün veya marka tavsiyelerine güvendiklerini söylüyor.

Web sitenize daha fazla trafik çekmek için: E-ticaret, web sitenize gelen trafiğe bağlıdır ve sosyal medya, web sitenizin bu trafiği alabilmesi için en iyi yoldur. Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal ağlarda mutlaka bir hesabınız olmalı. Böylelikle markanızı sosyal medyada müşterilerinizin karşısına çıkarmak çok daha kolay olur.

Hedef kitlenizi ilgilendiren şeyleri bilmek: Bir online satıcının, pazarındaki hedef kitlesinin neyle ilgilendiğini bilmesi çok şeyi ifade ediyor. Neyse ki, sosyal medya işi kolaylaştırıyor. Sosyal medya, e-ticaret işletmelerinin müşterilerinin kafalarında yer edinmelerini ve kendilerini ilgilendiren ve daha fazla hedeflenen ürün kampanyaları oluşturmasını daha da kolaylaştırıyor.

Böyle büyük bir pazarı görmezden gelmemelisiniz.

Digital Information World’e göre, ortalama olarak insanlar günde 2 saat 22 dakika sosyal medyada vakit geçiriyor. Sosyal medya, uygun şekilde kullanıldığında, bir e-ticaret sitesinin kurtarıcısı olabilir. Artık e-ticaret işiniz için neden sosyal medya kullanmanız gerektiğini bildiğinizi düşünerek, e-ticaret işiniz için sosyal medyayı nasıl kullanacağınızı anlatmaya devam edelim.

E-ticaret için sosyal medya pazarlaması nasıl kullanılır?

Farklı işletmeler sosyal medyayı farklı amaçlar için kullanırlar. Örneğin, bir e-ticaret işinin asıl amacı, alakalı web sitesi trafiğini artırmak veya marka görünürlüğünü artırmak olabilir. Öte yandan, bir STK’nın temel amacı bir topluluk oluşturmak veya para toplamak olabilir. Bu sonuçlara göre, sosyal medyayı kullanma yöntemleri farklıdır.

Bu nedenle, öncelikle markanızın sosyal medya hedeflerini tanımlayın ve hedeflerinize bağlı olarak her bir teknik ve stratejinizi belirleyin.

Kendimizi tanıtalım derken sosyal medyaya çok fazla yüklenmeyin: Yalnızca ürünlerinizi satmak için değil, müşterilerinize değer katmak için sosyal medya platformlarını kullanın. Kendinizi tanıtmak için çok fazla paylaşım yapmanız sizi takipçilerinizin gözünde kötü bir duruma düşürebilir ve onları kaybetme riskiniz de yükselir.

Hedef demografik bilgilerinizi ve içerik gereksinimlerinizi belirleyin: Daha önce de belirttiğimiz gibi her sosyal medya platformunun farklı amaçlarla farklı kullanıcı grupları vardır. Çoğu işletme hedef kitlesinin neredeyse hiç bulunmadığı bir sosyal ağ platformunda içerik oluşturarak zamanını boşa harcamak istemez. Çok çeşitli sosyal medya pazarlama araçları tarafından sunulan sosyal medya analitiği raporlarını kullanarak, mevcut kitle demografik bilgilerinizin ayrıntılı bir dökümünü alabilirsiniz. Bu, kimi hedef alacağınız konusunda bazı temel bilgiler edinmenin mükemmel bir yoludur.

Sadece sosyal medya ağlarına bağlı kalmayın: Çevrimiçi inceleme siteleri, soru-cevap platformları gibi sosyal ağları da es geçmeyin.

Müşterilerin % 61’i, bir ürüne karar vermeden önce çevrimiçi yorumları okuyor ve tüketicilerin % 88’i, çevrimiçi incelemeleri kişisel tavsiyeler kadar eşit derecede önemli görüyor. Basitçe, hem inceleme sitelerine hem de Facebook, Instagram, Snapchat ve Twitter gibi tanınmış diğer sosyal medya ağlarına odaklanmanız gerekmektedir.

Entegre bir yaklaşım benimseyin: Entegre bir yaklaşım, sosyal medya sayfalarınıza sosyal satın alma seçenekleri eklemeyi içerir. Bu tarz kullanımlar bir e-ticaret markasının satışlarını arrtırabilmesi, satış maliyetini düşürmesi ve hatta müşteri davranışlarını izleyebileceği kesin bir yol sağlar. Sosyal medya sayfalarınızda bu tür butonların bulunması, müşterilerinizin satın alma yolculuğunu kısaltır ve eskisinden daha yüksek bir dönüşüm oranı sağlar.

eleri için Sosyal Medya Kullanımının Önemi

Hepimiz biliyoruz ki sosyal medyayı eskiden arkadaşlarımızla iletişim kurmak için kullanıyorduk. Sosyal medya, arkadaşlarımızla bizi çevrimiçi olarak birleştirmekten ibaretti. Son yıllarda sosyal medya, herkesin yaşamının ve buna bağlı olarak pazarlama stratejilerinin vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Bugün tüketiciler çevrimiçi ve çok sosyal. Tüketicilerin % 90’ı satın alma kararıyla ilgili yardım almak için sosyal medyaya yöneliyor. 10 kişiden 8’i sosyal medyada gördükleri için bir şeyler satın alıyorlar. Ancak sosyal medyanın bu popülaritesine rağmen bazı e-ticaret şirketleri hala sosyal medyanın potansiyelinden faydalanmıyor. Bu tür işletmelerden biriyseniz, müşteriler için daha iyi bir marka deneyimi oluşturmak, sitenize trafik çekmek ve satış fırsatları oluşturmak için mükemmel bir fırsatı kaçırıyorsunuz.

Ancak, endişelenmenize gerek yok. Bunun için çok geç değil!

E-ticaret işinizi büyütmek için sosyal medyayı kullanmaya başlamanız için hala zamanınız var. Bu içerikte, sosyal medyanın başarınız için neden bu kadar kritik olduğunu anlamanıza yardımcı olacağız. Ayrıca e-ticaret işiniz için sosyal medyanın nasıl kullanılacağına dair bazı kanıtlanmış sosyal medya ipuçlarında size yol göstereceğiz.

Hadi Başlayalım!

Neden E-ticaret için Sosyal Medya Kullanmalısınız?

E-Ticaret mağazanızı bugün başarılı bir şekilde pazarlamak için sosyal medyada bulunmanız gerekir. Sosyal medya pazarlamasının işletmenize çok büyük yararları var.

İşte e-ticaret için sosyal medyayı kullanmanızın birkaç nedeni.

Müşterilerden bir öneri almak için: Bir müşterinin, markanızdan ve yaptığınız işten memnun olması durumunda bu memnuniyeti sosyal medyada paylaşması ve tavsiye etmesi işletmenize yarar sağlar. Pazarlama duayeni Philip Kotler’in de dediği gibi “En iyi reklam, memnun müşteriler tarafından yapılır.”

Sosyal medya, ağızdan ağıza pazarlamada önemli bir rol oynamaktadır.

Unutmayın, ağızdan ağıza pazarlama en güvenilir reklam şeklidir. Tüketicilerin yüzde 92’si, emsallerinin ürün veya marka tavsiyelerine güvendiklerini söylüyor.

Web sitenize daha fazla trafik çekmek için: E-ticaret, web sitenize gelen trafiğe bağlıdır ve sosyal medya, web sitenizin bu trafiği alabilmesi için en iyi yoldur. Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal ağlarda mutlaka bir hesabınız olmalı. Böylelikle markanızı sosyal medyada müşterilerinizin karşısına çıkarmak çok daha kolay olur.

Hedef kitlenizi ilgilendiren şeyleri bilmek: Bir online satıcının, pazarındaki hedef kitlesinin neyle ilgilendiğini bilmesi çok şeyi ifade ediyor. Neyse ki, sosyal medya işi kolaylaştırıyor. Sosyal medya, e-ticaret işletmelerinin müşterilerinin kafalarında yer edinmelerini ve kendilerini ilgilendiren ve daha fazla hedeflenen ürün kampanyaları oluşturmasını daha da kolaylaştırıyor.

Böyle büyük bir pazarı görmezden gelmemelisiniz.

Digital Information World’e göre, ortalama olarak insanlar günde 2 saat 22 dakika sosyal medyada vakit geçiriyor. Sosyal medya, uygun şekilde kullanıldığında, bir e-ticaret sitesinin kurtarıcısı olabilir. Artık e-ticaret işiniz için neden sosyal medya kullanmanız gerektiğini bildiğinizi düşünerek, e-ticaret işiniz için sosyal medyayı nasıl kullanacağınızı anlatmaya devam edelim.

E-ticaret için sosyal medya pazarlaması nasıl kullanılır?

Farklı işletmeler sosyal medyayı farklı amaçlar için kullanırlar. Örneğin, bir e-ticaret işinin asıl amacı, alakalı web sitesi trafiğini artırmak veya marka görünürlüğünü artırmak olabilir. Öte yandan, bir STK’nın temel amacı bir topluluk oluşturmak veya para toplamak olabilir. Bu sonuçlara göre, sosyal medyayı kullanma yöntemleri farklıdır.

Bu nedenle, öncelikle markanızın sosyal medya hedeflerini tanımlayın ve hedeflerinize bağlı olarak her bir teknik ve stratejinizi belirleyin.

Kendimizi tanıtalım derken sosyal medyaya çok fazla yüklenmeyin: Yalnızca ürünlerinizi satmak için değil, müşterilerinize değer katmak için sosyal medya platformlarını kullanın. Kendinizi tanıtmak için çok fazla paylaşım yapmanız sizi takipçilerinizin gözünde kötü bir duruma düşürebilir ve onları kaybetme riskiniz de yükselir.

Hedef demografik bilgilerinizi ve içerik gereksinimlerinizi belirleyin: Daha önce de belirttiğimiz gibi her sosyal medya platformunun farklı amaçlarla farklı kullanıcı grupları vardır. Çoğu işletme hedef kitlesinin neredeyse hiç bulunmadığı bir sosyal ağ platformunda içerik oluşturarak zamanını boşa harcamak istemez. Çok çeşitli sosyal medya pazarlama araçları tarafından sunulan sosyal medya analitiği raporlarını kullanarak, mevcut kitle demografik bilgilerinizin ayrıntılı bir dökümünü alabilirsiniz. Bu, kimi hedef alacağınız konusunda bazı temel bilgiler edinmenin mükemmel bir yoludur.

Sadece sosyal medya ağlarına bağlı kalmayın: Çevrimiçi inceleme siteleri, soru-cevap platformları gibi sosyal ağları da es geçmeyin.

Müşterilerin % 61’i, bir ürüne karar vermeden önce çevrimiçi yorumları okuyor ve tüketicilerin % 88’i, çevrimiçi incelemeleri kişisel tavsiyeler kadar eşit derecede önemli görüyor. Basitçe, hem inceleme sitelerine hem de Facebook, Instagram, Snapchat ve Twitter gibi tanınmış diğer sosyal medya ağlarına odaklanmanız gerekmektedir.

Entegre bir yaklaşım benimseyin: Entegre bir yaklaşım, sosyal medya sayfalarınıza sosyal satın alma seçenekleri eklemeyi içerir. Bu tarz kullanımlar bir e-ticaret markasının satışlarını arrtırabilmesi, satış maliyetini düşürmesi ve hatta müşteri davranışlarını izleyebileceği kesin bir yol sağlar. Sosyal medya sayfalarınızda bu tür butonların bulunması, müşterilerinizin satın alma yolculuğunu kısaltır ve eskisinden daha yüksek bir dönüşüm oranı sağlar.